18 Mart 2015 Çarşamba

ÇANAKKALE "BİR VATAN KALBİNİN ATTIĞI YER"

Çanakkale, "bir vatan kalbinin attığı yerdir..."Çanakkale, bir milletin dünyanın bütün kavimlerine (akvam-ı beşer) baş kaldırısıdır...
Özgürlüğünü, vatanını, birlikteliğini, beraberliğini korumak uğruna yüzbinlerin o "rezil istilaya" başkaldırısı ve toprağa düşüşüdür...
Bir milletin bütün unsurlarıyla (Müslim-gayri müslim; Türk, Kürt, Arap, Laz, Çerkez, Arnavut, Azeri ve hatta Rum) var oluş destanıdır....
***
Almanya'da iken Auschwitz'e yani Polonya'daki Nazi toplama kampına gittim. Orada o kadar dramatik sahnenin içinde bir grup İsrailli ortaöğretim öğrencisini gördüm. Hüngür hüngür ağlıyorlardı... Dediler ki, İsrail özellikle orta öğretim öğrencilerini getiriyor buraya her yıl... Tarih bilincini ve milletine olanları unutmasınlar diye...
Japonların yine bütün orta öğretim ve lise öğrencilerini Hiroşima ve Nagazaki'ye götürdükleri ve "Unutmayın zayıf olursanız, düşmanınızın yakıp yıktığı yerlerde ot bile bitmez... Tarihi hep hatırlayın" anlamında mesajlar verdikleri bilinir...
Türkiye'nin Çanakkale'si Türkiye'nin tapusudur... Kanla yazılmış bir tarih var...
Türkiye'yi bir ve bütün tutacak ruh orada...
Çanakkale'ye gidenler görmüştür, şehitlerin mezar taşlarında yazan memleketler bölücülüğün ülkenin ruhuna ne kadar yabancı olduğunu gösteriyor... 

Orada herkes "Türkiye" ortak paydasında bu ülke için öldü... Sonra onların torunları bugün herbiri ayrı telden çalıyor... O mezartaşlarındaki memleketlerden: Üsküp, Kerkük, Musul, Bakü, Kars, Edirne, Diyarbakır, Konya, Hakkari, Ağrı, Ankara, Trabzon, Yozgat, İstanbul, İzmir... 
Kısacası bütün Anadolu tek yürek...
Şimdi o ruh nerede? 
Ortak değerleri kalmayan bir millete dönüşmek üzereyiz...
Ülkenin temel politikası olmalı: Türkiye'de Çanakkale Şehitliği'ni görmeyen kimse kalmamalı; görmeyenler kendisini eksik saymalı...
Sonsuz rahmet diliyorum, Çanakkale'yi geçilmez ve bu ülkeyi bize yurt yapanlara...
***
"Tüllenen mağribi, akşamları sarsam yarana...
Yine bir şey yapabildim diyemem hâtırana. "
***
‪#‎Tam100YılÖnce‬
‪#‎18Mart1915‬
"Çanakkale Geçilmez"
Mustafa Kemal Atatürk...
Çanakkale'yi geçilmez kılanların ruhları şad olsun..
***
Per aspera ad astra!