19 Eylül 2013 Perşembe

Weimar'da


Şehirde, şairlerin
Bütün hayatlarını adadıkları
Kaliteye, aşka ve ölüme
Birer kurban gibi,
Herkes gibi
Zamanın içinde, zamanı faketmeden
Ölümlü olduklarını geç bir zamanda anladıkları
Bu şehirde, ben de gezdim...

Hayatın bütün renklerini
bir an, bir yanılsama
resmi gibi görüp,
sonra hiçbir şey olmamış gibi,
bir rüya gibi çekip gittikleri
bir milletin kültür kalbi,
sembolü bir şehrin sokaklarını
ben de adımladım işte...

Sızılar girdi bazen yüreğime
bazan gülücüklerle gerildi yüz hatlarım
hayranlıkla izlediğim hayat hikayelerinde;
insanı ve kendimi
insanlığın onulmaz serüvenini
bir kere daha,
derinliğine,
bu yad ellerde,
Göthe ve Schiller'in evinde
bir belgesel film eşliğinde
Ben de seyrettim...

Ve yüreğimi bin kerelerden
bir kere daha
kurdum Weimar'da...

3 Ekim 1997, Weimar-Almanya...


Per aspera ad astra!